به گزارش شبکه ورزشی لحظه امیر حسین اصلانیان مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گویی درباره برد سرخپوشان برابر تیم چادرملو اظهار کرد: قبلا گفته بودم که استادیوم تختی برای میزبانی سرخابی‌ها سخت است، چون هم استادیوم غیراستاندارد و هم زمین نامطلوب است. دیدید که بازی تا دقیقه ۹۵ داشت مساوی پیش می‌رفت. […]

به گزارش شبکه ورزشی لحظه امیر حسین اصلانیان مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گویی درباره برد سرخپوشان برابر تیم چادرملو اظهار کرد: قبلا گفته بودم که استادیوم تختی برای میزبانی سرخابی‌ها سخت است، چون هم استادیوم غیراستاندارد و هم زمین نامطلوب است. دیدید که بازی تا دقیقه ۹۵ داشت مساوی پیش می‌رفت. تیم چادرملو آمده بود و با تراکم بالا دفاع می‌کرد و هیچ نگاهی به ضدحمله نداشت و برای نتیجه صفر بر صفر پا به زمین مسابقه گذاشته بود.

او افزود: تیم چادرملو تمام راه‌های نفوذ را بسته بود. من احساس می‌کنم که گاریدو باید ۲۰ دقیقه زودتر تاکتیک خود را عوض می‌کرد که روی به توپ‌های بلند بیاورند و از همان طریق می‌شد گل زد، چون وقتی راه‌های زمینی بسته و کیفیت چمن بد است  و شما وقتی مهاجم بلندقامت در زمین مسابقه دارید باید از آن استفاده کنید. آن قدر پرسپولیسی‌ها فشار آوردند که ۲ توپ به تیرک زدند  و در نهایت ضربه ولسیانی به گل تبدیل شد و ۳ امتیاز خوبی گرفتند.

اصلانیان تصریح کرد: در کل این بازی ۲ موقعیت برای پرسپولیس داشت که یکی به تیر دروازه خورد و گل نشد و دیگری به تیرک خورد و برگشت و گل شد. کیفیت بازی مطلوب نبود و یک بازی سرد و بی موقعیت بود، اما همین که پرسپولیس توانست ۳ امتیاز بگیرد خیلی برایش خوب بود، اما باید برای بازی‌های آینده فکری کنند، چون سرخابی‌ها در  این استادیوم فکر می‌کنند بیشتر میهمان هستند تا میزبان. این ورزشگاه از شرایط میزبانی برای تیم‌های تهرانی ندارد و ان شاء الله به صورتی شود که زمین بهتری را پیدا کنند و فعلا شرایطش نیست.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره اینکه بازیکنان پرسپولیس نسبت به زمین تختی ایراد گرفتند، گفت: بله، ما خودمان هم تجربه بازی در زمین تختی را در سال ۸۱ داشتیم و این خیلی به ضرر ما شد. سالی که می‌توانستیم به راحتی قهرمان شویم ۴ باخت در آن فصل داشتیم که ۳ باخت در تختی رخ داد و این باعث شد که ما قهرمانی را از دست بدهیم.

او درباره اینکه نبود اورونوف و عالیشاه در این بازی تاثیرگذار بود، گفت: اورونوف واقعا یک بازیکن کلیدی برای پرسپولیس است و بار تیم را به دوش می‌کشد و با تاکتیک فردی بالایی که دارد می‌تواند یک در مقابل یک‌ها را بردارد و بتواند از خلاقیت فردی اش استفاده کند و پرسپولیس را صاحب موقعیت کند، اما کشیدگی عضله به صورتی است که نباید اصلا به آن فشار آورد بنابراین به نظرم باید زمان داد. با توجه به اینکه من درگیر این اتفاقات شده بودم این کشیدگی به صورتی است که زمان می‌برد تا کشیدگی تاندوم برطرف شود. اگر بخواهد فشار بیاورد ممکن است دچار پارگی شود و فصل را از دست بدهد. حالا عالیشاه مصدومیتش به صورتی است که به زودی خوب می‌شود. آن قدر پرسپولیس بازیکن دارد که کمبود بازیکن نداریم.

اصلانیان درباره اولین حضور یاسین سلمانی در این بازی گفت: خوب بازی کردن زمین مطلوب می‌خواهد و شرایط زمین به صورتی بود که هر بازیکنی بازی می‌کرد در یک فرم دیده شد و خیلی نتوانستند کار خاصی انجام بدهند. بازی بسته‌ای را تیم حریف انجام می‌داد و راه‌های نفوذ را بسته بودند. ان شاء الله چنین بازیکنانی  در زمین‌های بهتری دیده شوند، اما لوکاس ژوائو هنوز نتوانسته خودش را نشان بدهد. با توجه به اینکه برای این بازیکن هزینه کردند و او بلندقامت است، اما هنوز در توپ‌های هوایی تاثیری نداشته است. به نظرم یک مقدار آماده نیست و کند هست و باید بیشتر تلاش کند تا به شرایط تیم برسد تا در پازل تاکتیکی گاریدو قرار بگیرد. در هر صورت پرسپولیس یکی از شانس‌های قهرمانی هست و خیلی بازیکنان خوبی دارد.

او درباره اینکه تعطیلات لیگ برتر به نفع پرسپولیس است یا نه! گفت: باید در تعطیلات بدنسازی خوبی انجام بدهند و با یک روحیه خوب به مسابقات برگردند و این برای همه تیم‌ها یکسان است. فقط  هوش و ذکاوت کادر فنی مهم است که بازیکنان را در چه فرمی نگه می‌دارند. آسیب دیده‌ها هم می‌رسند و فکر می‌کنم با توجه به تیمی که بسته شده است، اگر آسیا را کنار بگذاریم ما در ۲ جام  داخلی کاندید هستیم که بتوانیم قهرمانی را به دست آوریم.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره اینکه رای بیرانوند را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: اصلا تعجب برانگیزترین رایی که من تاکنون دیدم. اگر خلافی صورت گرفته ۴ ماه محرومیت تعلیقی معنی نمی‌دهد. اگر تخلفی صورت گرفته بازیکن را محروم کنند این وسط فقط ۲۰ میلیارد به حساب فدراسیون می‌رود. از آن طرف هم پولی از جیب بیرانوند نمی‌رود و از ۲ طرف بیرانوند سود کرده است، چون هزینه غرامت را باشگاه تراکتور تقبل کرده است. از این طرف، فدراسیون فوتبال دارد سود مالی می‌برد  و این وسط فقط پرسولیس ضرر کرد، چون بازیکن ملی اش را از دست داد. به هر حال مقصر مشاوران درویش بودند که الحاقیه را طوری تنظیم کردند که بازیکن با پرداخت مبلغی بتواند جدا شود و محروم هم نشود. حداقل چند بازی محرومش می‌کردید که بازیکنان دیگر در فوتبال ایران بفهمند که اگر خلافی صورت می‌گیرد فقط داستان مالی نیست و شما از بازی هم محروم می‌شوید. به نظرم رای این پرونده یک مقدار عادلانه نیست.

منبع